Monday, May 4, 2009

30. HAFTA

Aslindan icimden hic birsey yazmak gelmiyor. Ilk yaridaki Ankaraspor macindan sonra 2. kez bu kadar caresiz bir Besiktas izledim. Mactan sonra yer yarilsada icine girsem diye düsündüm. Aslinda tam bekledigim gibi oldu. Defans hatti yikilmis rakip kontratak oynayarak kazanmaya calisacakti. Ama 40-50 metrelik bu kadar isabetli paslar atabileceklerini ve Besiktas defans oyuncularinin bunlara izin verebileceklerini hic düsünmedim. Bu kadar etkili hücum oyunculari olan bir takima karsi neden cizgi defans oynar bu takim anlamis degilim. Rakibin yaptigi kisa paslarla attigi 2. gole seyirci kalan sol kanattaki Ibrahim Üzülmezin caresizligi hic kimsenin faul yapmamasinin hicbir izaheti yok. Gökhan Zan vurabilecegi bir topta rakibinin vücud sarjiyla topu iskaladi. Hakemin görüs alanindaydi ve faulü vermediki bana da omuz omuza bir mücadele gibi geldi bircok (spor yorumcularida dahil) kisi faul desede.

Mac 2-1 ken verilmeyen bariz penalti, 2. golde milimetrik olsada görülmeyen offsatyt da ya niye bu hatalar hep bize oluyor diyen Fenerlilere kapak olsun. Nedense her Fener macinda yapilan kritik hatalar Besiktas aleyhine oluyor. 2-1 ken verilmeyen penalti macin sonucunu tayin etti. Ama bu hatalar bu kadar kötü oynamaya ve altin tepsiyle 2. kez sunulmus liderlik sansini geri itmeye sebep degil. 3-4 kisiyle atak yapan rakibi durduramiyorsan yaziklar olsun.

Ligin ilk 6 sirasindaki takimlarin hicbiri yenilmeden kazanilmis bir sampiyonlugun bence pek bir önemi yok.

Sivasli hoca ve oyuncularin "Ligin sampiyonu biziz. Ama lideri kim olur?" seklindeki geri zekali aciklamalarini anlayamiyorum. Sampiyonlugu alip...Agzimi bozmadan kisa kesiyorum.

6 comments:

Fuat Akal said...

Vah yavrum, ezilmis resmen. Bu kadar uzulmeyin yahu, alti ustu kocaciginiz bir aksamligina da olsa Inonu'ye ugradi :-)

Oglum Fenerin ölüsüne karsi futbol olarak hicbir ustunluk saglayamadiktan sonra verilmeyen penaltinin ardina siginmayin. Hele, kesinligi %100 olmayan piyeronun dedigi 4 cm'lik (yaziyla dört) ofsayta hic siginmayin. Bir takim gelmis, Barcelonavari 16 pas'la raakibini pas manyagi yapip 17.sinde golu cakmisken artik orada 4 cm'nin hesabi yapilmaz.

Ayrica, zaten kadro kurmakta gucluk cekerken Aragones amcaniz size en iyi iki oyuncumuzu disari alarak bir de kiyak yapmisken...

Helal olsun deyin bu is kapansin. Biz bu hafta Sivas'tan tesvik primi aldik. Siz de Sivas'in rakiplerine tesvik primi vermeye devam edin ;-)

Onder Kurutas said...

Ben bu hikayenin 3 yil öncesine kadar Besiktas versiyonunu hatirliyorum. Feneri her mac yenip ligi Fener derbileriyle 3-5 arasinda bir yerde kapattigimiz yillardi. Neyse sevinmeyi hak ettiniz. Bu sizi bütün yil idare eder.

Ha bir de ben bu blogta yazan Fuat isimli arkadasin "Ya tamam kötü oynuyoruz oynamasina ama bari hakkimiz olan faulleri penaltilari verin" feyatlarini hatirliyorum.

Nereden nereye iste...Evrim denen olay fiziksel degisiklik yerine kisa zamanda düsünsel olarakta gerceklesebiliyormus. Aslinda bu bazi cevrelerce olgunluk olarak adlandirilir.

Lamba Cini Ezgi said...

Tebrik ediyorum FB'yi. Maci izlemedim, yorum yapamayacagim. Bursa ve Ankaraspor kupa maci bu yenilginin isaretleriydi zaten. BJK'yi de tebrik ediyorum iki nedenden dolayi: 1. ligin bitmesine bu kadar az zaman kala iki defa liderligi (ve sampiyonlugu aslinda) teptikleri icin 2. Ust siralarda yer alan takimlardan birini dahi yenemedikleri icin. Umarim Sivas sampiyon olur, ya da TS.

FB takimi ile ilgili birsey yazmayacagim. Sadece Fuat'in yorumunu okuyp aci aci gulumsedim. Bir gun, belki bir gun Fuat'in objektif yorumunu okurum bu sayfada. Hani empati kurarak yazacagi, objektif yorumlardan... Kimbilir, bir gun...

Fuat Akal said...

Ben hakem hatalarina ozel olarak girmedim hic. Zaten hata kapsamina girecek Fener lehine tek pozisyon penalti pozisyonuydu.

Onun disinda hata olarak sunlari da sayalim ki liste tam olsun. Toraman'in dirsek hareketi sonucunda Carlos sari gordu. 58 ve 60. dakikalarda pespese iki taktik/sert faul yapan Sivok tek sari bile gormedi.

Ernst'in pozisyonu bana gore penalti degil onu da not duseyim tarihe.

Onder Kurutas said...

Biliyorum bosu bosuna parmaklarimi yoruyorum.

Ernst topu geriye cekti. Selcuk (yanlis olabilir) denyosu kayarak Erstin ayaklarini yerden kesti. Bu yapilmasaydi Ernst topla hareket edecekti.

Penalti olmasi icin oyuncunun silahla vurulmasi mi lazim?

Fuat Akal said...

Oyle ayaklari yerden kesme filan yok. Selcuk kontrolsuz kayiyor. Ernst zipliyor gibi yapiyor, pili bittigi icin onu da tam yapamiyor, kayan denyonun uzerine birakiyor kendini. Sonra alt-ust kayiyorlar beraber. Hakemin baktigi acidan bu bana gore cok net goruluyor. Diger acilara goreyse %100 penalti. Yani hakemin karari dogru. Ayrica topu cektigi noktada Carlos var.

I have a dream, where you all have this global futbol anlayisi :-)