Monday, March 23, 2009

25. HAFTANIN ARDINDAN

Haftanin süprizi hic kuskusuz GS nin yenilmesidir. Önce UEFA kupasindaki harakiri sonrada hakemin yardimiyla mac berabereyken 10 kisi kalmis ES ES aslani parcalayiverdi. ES ES in Engin ve Doga isimli oyuncularini hayranlikla izledim.

Bursa - FB macinda hakem penalti verdi. Simdi birileri cikip bizim macta kimse penalti verilmiyor demesinler. Tek farki; penaltinin Bursa lehine olmasiydi :-). Hakkini vermek lazim. Penalti karari yanlisti. FB nin attigi ilk gol ise ofsaytmis. Denge hesabi yapmayalim. Herkes kendi vicdaninin sesini dinlesin.

G.Antep-TS maci ne kadar yakin bitsede daha farkli bir skorla bitebilirmis. Ersun Yanal klasigi bu yilda devam edecek gibi. Diger taraftan fikstüre bakildiginda TS nin iyi bir avantaji var. Ama ligde artik hangi macin hangi skorla bitecegi cok zor.

Haftanin maci olan Sivas - Besiktas karsilasmasi bir beraberlik maciydi. Ilk yari her iki tarafinda cok pozisyonu vardi. Ama ikinci her iki takimda oyunu berabere bitirmeye calistilar. Diger takimlarin aldigi sonuclarla her iki takimda haftayi en kazancli cikaran iki takim oldular. Besiktasimin aldigi 1 puandan dolayi mutluyum. Bu hafta lider olabilirdik. Ama hocamiz Mustafa Denizli 26. haftayi isaret etmisti liderlik icin. 25. hafta lider olsak abes kacardi :-)

Birilerinin dedigi GS, FB ligden kopmustur söylemlerine inanmiyorum. Bu ligde sampiyon büyük bir ihtimalle son hafta belirlenecek. Sampiyonlugun yanisira CL de oynama yarisindan dolayida her takim sonuna kadar kovaliyacak.

Cok zorlu bir lig yasaniyor. Ligin üstünde 5 takim sampiyon olmak icin, altinda da 9 takim düsmemek icin ugras veriyor.

6 comments:

Fuat Akal said...

EsEs'lerin galibiyeti bana gore hic surpriz olmadi. Adamlar buyuk maclarda gercekten acayip ozverili oynuyor. Engin'e ben de dikkat diyorum. Teknigi cok iyi.

Cimnastik, Sivas ve TS icin yazacak pek birsey yok. Tello'nun bir dirsek olayi var ama hakem goremezdi. Konusmaya degmez. Ama o dirsegi Emre atsa, bu hafta sadece o konusulurdu.

Haftanin, anasi hakem tarafindan iyi edilen takimi yine Fenerbahce. Sevinerek goruyorum ki bu gercegi uzulerek de olsa itiraf ediyorsunuz artik :-)

Gol ofsaytmis, penalti penalti degilmis gibi seylerle ugrasmiyoruz biz. Bunlara hakem hatasi denebilir ve de olabilir.

Ama Mustafa Sarp denen sahsin Emre'yi resmen pataklamasina hakemin seyirci kalmasi ve akabinde Emre'nin sinirlenerek sari kart gormesi, ve de haftaya cezali duruma dusmesi ayiptir. Emre her macta sari kart gorebilecek bir tip ama bu kadar provakasyona peygamber olsa zor dayanir insan. Ha bu arada, Mustafa sari kart bile gormeden maci bitirdi. Ayrica, adini su an unuttugum bir sahsin Gokhan Gonul'e oyle bir girisi vardi ki. Kesin kirmizi kart. Tartismasi yok. Hakem resmen uzulerek sari kart verdi :-) Ve benzeri bir yigin hata.

Tabi bizimkiler dogru durust top oynamadigi, mucadele etmedigi icin bizim yonetim dahil bu hatalari gundeme getiremiyor. Yuzleri yok cunku. Bu arada birileri hakem hatalari en cok bizi yakti demeye devam ediyorlar.

Hakemlerden bu sezon en cok ceken takimlardan biri aslinda EsEs'ler. Yula ne diyor? "Ben dusuyo, hakem penalti vermiyo". Bu hafta EsEs'linin ilk sarisinda bana gore faul bile yok. Hakem ikinci pozisyonda direk kirmizi verse bisey demez kimse ama o ikinci sariyi cikariyor. Ilk pozisyonun benzerini Emre Asik yapinca faul bile vermemisti halbuki.

Yani bu isler hakikaten bos. Cok dolaplar donuyor.

Ben hayatimda bu kadar kalitesiz lig gormedim. Fener ve 6S cok kotu oldugu icin sampiyonlugu digerlerine sunuyor. Onlar da biz istemiyoruz gelin siz alin diyorlar.

Onder Kurutas said...

Rakip oyuncu arkadan abanirken diger taraftan da bir eliyle Tellonun bogazina sarilmisti o pozisyonda. Bunu da gördün mü? Tellonun kurtulmak icin gayri-ihtiyari savurdugu el (dirsek atmak isteseydi kaburgalarina dogru vururdu)rakibin hicbir yerine gelmedi. Pozisyon sonunda rakip oyuncu dayilanmaktan hakli olarak sari kart gördü.

"Tello'nun bir dirsek olayi var ama hakem goremezdi."


"Bogaz kesen" Emre'nin konusuna gelince tamamiyle haklisin. Kötü hirpalamislar. Ama iste GS deyken her pozisyon sonrasinda hakemi dövmekten beter eden Emre, devir degisince bunun diyetini ödüyor. (Aynen Nobreye FB deyken verilen haybeye faullerden sonra Besiktasa gelmesiyle, maclarda adami dövmekten beter ettikleri halde hakemler her pozisyona devam diyorlar.) Tabi bu arada demiyorum ki Emre sütten cikmis ak kasik. Eskiye göre biraz düzelmis olsa bile halâ eski haline bazen bürünüveriyor. Bu transferi en bastan beri Büyük Baskanin bir kazigi olarak gördüm. Duyar duymaz cok sevinmistim:-)

Bir diger konu ise; biz hakkimiz yeniyor muhasebesini 3 mac üzerinden yapmiyoruz.

Fuat Akal said...

Eminim "gayri-ihtiyariydi". Suratina cakiyor iste elinin tersiyle bilerek ve isteyerek. Nasil Carlos'un hakemin suratina su atmasinda kasit oldugunu hissediyorsak, orda da Denyonun kasitli vurdugunu anlamak icin medyum olmaya gerek yok. Kiziyor, cakiyor.

Rakip oyuncunun hareketi konusunda haklisin ama ben, Emre konusunda da yaptigim gibi sadece oyle seyleri verilen tepkiyi aciklamak icin kullaniyorum. Verilen tepkiyi mazur gostermek icin kullanmiyorum.

Sivasli oyuncu bosuna dayilanmiyor. Hareketin kasti oldugunu en iyi o biliyor. Ama dayilanmasi yanlis o da ayri konu.

Onder Kurutas said...

Ya Hocam. Temas yok diyorum. Sen halâ cakiyor diyorsun. Su pozisyonu bir yerden bulup tekrar seyretmek lazim.

Fuat Akal said...

Yahu bari temas yok demeyin. Ayiptir.

Onder Kurutas said...

Internette macla ilgili yazilan yazilara baktim. Macin hakemini degerlendiren Metin Tokat'in yazisini okudum. Tellonun hareketiyle ilgili hic birsey yok.

Bu demekki hem hakemleri hem de yazarlari satin almisiz. Vay be.