Monday, April 20, 2009

28. Hafta

Bu hafta alinan skorlar Besiktas (Aragones karsiti bütün FBliler dahil) haricinde bütün sporla ilgilenen birimler tarafindan sevincle karsilandigina eminim. Besiktas icin sampiyonlugun ilk hecesinin teleffuz edilebilecegi bir macti. Ama gerek son 3 haftadir cok iyi oynayan Yusufun, verimsiz Delgado icin kesilmesi, gerek Nobrenin yoklugu (Nobre ile sözlesmenin yapilmamasi bence oynamamasinda etkili bir neden), taraftarin ceza aliriz diye istenilen etkinliginde olmamasi, Toromanin aldigi kirmizi kart, hakemin penaltiyi calmamasi beklenmedik 2 puan kaybina neden oldu.

Hakemin vermedigi bariz bir penalti var. Nedir bu Lig TV yorumcusu, taraftarlarin Doberman dedigi zattaki Besiktas kini anlamis degilim. Bu adam 2004 te de ayni seyi yapti ve sampiyolugun kaybolmasina neden oldu. Adam resmen gözünü kapatip görmemis gibi davraniyor. Sivas macinda Konyanin son dakikalarda verilmeyen penaltisini fasa fiso olarak görür. Bobonun kendisini atip hakli olarak gördügü sari kartlik pozisyonu dakikalarca gösterir. Bursanin asyali oyuncusunun kendisini 3 kez benzer sekilde atmasina ve hic sari kart görmemesine hicbirsey demez.

Dün sabirla maci seyreden Besiktasli taraftarlari alkisliyorum. Haftalar gectikce stres artiyor. Ligin ikinci yarisinin basinda düsündügüm gibi sampiyonun belirlenmesi son hafta maclarina kalabilir. Bu heyecana yürek dayanmaz.

8 comments:

Fuat Akal said...

Ne yazacagin konusunda etkili olmamak icin bu hafta seni bekledim Ondercigim.

Once sunu soyleyeyim ki hakem cok iyiydi. Turkiye standartlarinin ustunde bir mac yonetti. Ama bu hakemi yasatmazlar cunku bizim buyuk takimlar boyle hakemi sevmez. Hata da yapti ama caldigi duduklerde belli bir standart vardi.

Alistiniz tabi belesten penalti kazanmaya simdi her ele carpan topta penalti istiyorsunuz. Gecen hafta Kocaeline karsi aldiginiz hayali penaltidan sonra normaldir. Ama o takimin gecen hafta o sayede direnci tamamen kirildi ve simdi buyuk ihtimalle kume dusecekler. "Bariz" dedigin penalti pozisyonunu ise hala o sahte penaltinin bilincaltinda biraktigi sucluluk duygusunun bir yansimasi olarak degerlendiriyorum.

Daha once de soyledik her ele carpan top, her elle oynama penalti degildir diye. "Bariz penalti" dedigin pozisyon bana gore penalti degil ama hakem penalti verse birsey demem. Yorumu oyle derim. Aynen senin gecen hafta, penalti verilebilir dedigin gibi bir pozisyon.

Asyali dedigin elemanin dususleri pozisyon icabi. Bunu da anlayamiyorsunuz nedense.

Haftanin komigi Bobo. Toraman elle oynayinca hakeme itiraz ediyor penalti diye salak. O elin kime ait oldugunu gormedi penalti sandi. Tabi orada Bobo kendisine faul yapildi da ona itiraz ediyordu diyebilen saskinlar da cikacaktir.

Fener'i artik pek izlemiyorum buyuk maclar disinda. Ozetlerine bile bakmadim. O nedenle yorum yok.

Haftanin yalakasi Ertugrul. Garibim, ileride belki geri donerim diye mactan sonra it-kopuga bayagi bir yag cekti.

IBB'ye yazik oldu. Cimbom balini konusturdu.

Diger maclari da izleyemedim ama galiba Sivas'in bahti donmeye baslayacak. Fazla konusan ufagin basini ezerler genelde.

Onder Kurutas said...

Belesten penalti almaya alistigimizi söylüyorsun. Bu yil Besiktasa kac tane penalti verilmis bir de onu söyler misin? Sen yormadan cevabini vereyim.

Fenere neden penalti verilmez, bu sezon bir tane bile penalti verilmedi diye kiclarini yirtanlarla Besiktasa verilen penaltilar arasindaki rakamsal olarak 1 fark var. Yani 2. Ama bütün yil boyunca niye penalti verilmiyor diye sikayet etmedik.

Maci anlatan spikerin bir macta bu kadar cok elle oynama görmedim dedigi macta hakem sadece Toromana sari kart gösterdi.

Bu haftaki penalti neden penaltiydiya söyle deyim. Oyuncu topun yönünü degistirmek icin elini hareket ettiriyor. Lig TV de yönetmen, Toroglunun gözüne sokar gibi degisik acilardan pozisyonu gösterirken, adam kücülde cebime gir dercesine kolu su kadarcik acmisti oyununu oynadi. Bu kadar eyyamcilik olamaz.

Cinli oyuncuya neden sari kart verilmediye poziyon icabi demissin. Eger oyuncu her seferinde hakeme dönüp neden penalti degil diye tepki göstermeseydi bunu anlardim. Mademki maci seyretmissin. Oyuncunun bana penalti yaptilar ne oluyor hareketlerini nasil görmemissin ben de onu anlayamadim. Herhalde o pozisyonlarda birdenbire susayiverdin. Mutfaga bir kosu su almaya filan gittin.

Lamba Cini Ezgi said...

Hakem konusunda yorum yapmayacagim yine...

Ama Fuat sana sadece bir sorum var, madem o kadar begendin hakemi: Ibrahim Toraman'in ilk sari kart aldigi pozisyon (cift vurus verilen) ile Omer Aysan'in ceza sahasindaki eline carpan pozisyonu arasinda ne fark var? Hani o hakemde oldugunu soyledigin belli standard burada var miydi diye soruyorum :)

Sadece Besiktas macini seyrettim ve Ibrahim aptali yuzunden maci kazanamadik.

Koreli oyuncunun pozisyon icabi dususleri :) Sadece guluyorum sana.. Fanatik Bursalilar bile dun hakemin Boboya gosterigi sari karta haksiz dediler ve Bobo sari ise Koreli oyucu da sari almali dediler. Ama senin objektifligin malumumuz oldugundan sasirmadik yine ;)

Elle oynamalar konusunda da hakemin belli standardi tutturdugunu dunusuyorum senin gibi Fuatcim :)

Fuat Akal said...

Simdi cocuklar biliyorsunuz ki el vucudumuzn bir parcasi. Vucudumuzla birlikte hareket etmek zorunda. Buna ek olarak elimizi kolumuzu istegimiz dairesinde harekete ettirebiliyoruz.

Buraya kadar anlasildi mi?

Toraman adli sahis resmen bir kaleci gibi planjon yapiyor. Topa dokunan elin topa o noktada dokunmasi kesinlikle dogal bir hareket degil. O yuzden Bursali oyuncunun pozisyonuyla uzaktan yakindan ilgisi yok.

Fanatik Bursalilar derken herhalde sifati fanatik olan birinin futbolla ilgili soyledigi bir seyi ciddiye alacagimi san miyorsun?

Bobi'nin pozisyonunda %100 art niyet var. Bobi sol ayagini takiyor iste defans oyuncusuna. Yani buna da itiraz etmenize gerek yok. Illa bir sari kart pozisyonu icin aglayacaksaniz Toramanin ikinci sarisina aglayin. Orada hakem kartsiz gecebilirdi bana gore.

Koreli oyuncu ise oyunun icinde olan bir hareketten sonra kolay bicimde dusuyor. Penalti gerektirmeyen ama temas olan bir hareket hepsi o.

Cikarin artik bu taraftar gozluklerini. Kirin su zincirlerinizi.

Sampiyon olacaksiniz dedik ama hala paniktesiniz. Direkten ard arda donen iki topu hatirlayin. Sans faktoru sizin yaninizda zaten. Bu hafta bir tek hakem desteginiz zayifti. Haftaya o da hallolur. Olmazsa Riza bir kiyak yapar.

Lamba Cini Ezgi said...

Bir kere daha yaniltmadin helal sana... Bilmem kacinci kere: "Pes yani!..."

Baska yorum ve sorum yok...

Onder Kurutas said...

Fuat, Koreli oyuncu düstükten sonra ne yapiyor? Okumuyor musun, okurken kaciriyor musun, yoksa isine geleni mi okuyorsun?

Volkanda derbide bakin su benim bilyelerim. Tamam mi? Bakin su benim bacagim. Tamam mi? dedikten sonra "Bu bilyeler var ya bu bilyeler. Bu bacak var ya bu bacak alin SiZiN olsun" dedi. Tabi yersen.

Fuat Akal said...

Az once tv'de gozume carpti. Onder'in Konya'nin penaltisi verilmedi dedigi pozisyonu gordum. Kardesimizin diger penalti yorumlarini goz onune alirsaniz eger tahmin edeceginiz gibi, penaltiyla alakasi yok. Tamamen fasa fiso. Ama sari kart yok Cihan'a. Niyesini artik biliyor olmalisiniz :-)

Eziklik yine su yuzune cikti. Ne alakasi var simdi Volkan'in hareketinin konumuzla. Ayrica, tv goruntulerinde kesinlikle taciz durumu yok. Olsa ligtv defalarca oynatirdi. Musa Cozen yakalayamamis. Eger ceza verilecekse gozlemci raporuna gore verilecektir saniyorum. Ama tekrar ediyorum. O hayvan Volkan yapmis da olabilir buyuk ihtimalle. Ama o goruntuleri abartmayin gereksiz yere.

Onder Kurutas said...

Volkanin pozisyonuyla ilgili yazdiklarim, istedigin yazilara yorum yapip, istediklerini görmezden geldigini düsündügüm icin yazdim onu. Sonuna da YERSEN kelimesini bosu bosuna eklemedim. Kinaye yaptim. Ama sen anlamamissin.



Al iste sana Metin Tokatin yazisinin linki. Sivas macinda sadece penalti pozisyonu yok. Onun yaninsira verilmeyen kirmizi kartlarin oldugunu bile yaziyor. Ayrica Besiktas macinin degerlendirmesinide oku.

http://www.milliyet.com.tr/Yazar.aspx?aType=YazarDetay&ArticleID=1085653&AuthorID=92&b=Zirvedekileri%20uzmeyen%20kararlar&a=Metin%20Tokat&ver=88