Sunday, December 21, 2008

16. Hafta

Fener maci disinda tahminlerim tuttu.

Derby'nin hakemi fena degildi. Cok kart kullanan bu cocuga herhalde bu sefer kolay kart cikarma demisler. O da normal sartlarda kart verecegi cok pozisyonu es gecti. Bence iyi de yapti.

Delgado'nun kart isteme hareketi aslinda derslikti. Protesto kokan bir el hareketi oldugu icin sari kart cikmasi normaldi. Dileriz bundan sonra sadece bu tip ellere kart ciksin.

TS macinin hakemi tam Allahlikti. Daha once de soylemistim bu TS'yi gozden kaciriyoruz diye. Gecen hafta ofsayt goluyle giden puanlar bu hafta fazlasiyla iade edildi. Kaptan Huseyin dokunulmazligini devam ettirdi.

Gelelim asil meseleye.

Bir seyi cok istersen olurmus. Anelka Konya'ya elle gol atti diye yillardir basimizi yediniz elle atmadigi halde. En sonunda dileginiz oldu. Konya'ya bu kez elle golu attik. Artik 3 sene de bu konusulur.

Bunlardan baska aklimda kalan iki enstantane oldu. Biri, gol oldugunu gore gore gol olmadi diyen kaleci Volkan okuzu; digeri de havaya carpip dusen Arda'nin sari karttan yirtmak icin bisey yok hocam diyerek oyuna devam etmesi.

4 comments:

Onder Kurutas said...

Yillarca Anelka dediler diyorsun. Haksiz yere oynatilan Rize macinda Nobrenin eliyle attigi golü unutuyorsun herhalde. Bunlari söylemekten- bu tür olaylari yasamaktan- acik secik ortada oldugu halde at gözlügü takmis TARAFSIZ taraftarlarin yorumlarindan-ben bir taraftar olarak utaniyorum...

Onder Kurutas said...

Mac yorumumu yazmayi unuttum. Belki ilk golde bir hata olabilir. Bizim Istanbulspor macinda atipta sayilmayan golde "kaleci, yerdeki topa parmaginin ucuyla bile temas etse top onun kontrolü altindadir" demislerdi. Rüstünün topa temasi var gibi gözüküyor.

Hata olsa bile Besiktasin ortaya koydugu futbolla maci kazanma sansi hic yoktu. GS nin en iyi oyuncusu Servetti. Türkiyede yillarca alinmasini istedigim 3 futbolcu (Aurelio, Servet ve Mehmet Topuz) oldu. Kale sahasina sisirelen her topa vurdu Servet. Kornerlerin hepsini top diger oyuncularin sicrayip vurma seviyesine inmeden karsiladi. Besiktasin ilk yaridaki en bariz hatasi topu yerden oynamamasiydi. Bulunan iki golde ara paslariyla atildi.

Rakipler 2-1 le kazandi ve diger bir rakibe de kaybedilince sampiyonluk sansini birak, UEFA kupasi bile Besiktasim icin iyiden iyiye hayal oldu.

Son yorumum: CimBom taraftari mac boyunca Besiktas sloganlarini söyledi. Yani insan birazcik utanir, ezilir. Güya Türkiyenin en fazla taraftarina sahip, yüzlerce internet sayfalari, taraftar gruplari olan kulüplerin taraftarlari kendilerine ait bir slogan üretip cikaramazlar. Tek tuttugum Yildirim Demirören Yeter diye bagirmalariydi. Insallah YD bunu duyup birakir gider diycem. Ama adamda ne yüz var. Ne de duyacak bir kulak...

Fuat Akal said...

Anelka'nin pozisyonu fauldu ama el yoktu. Buna ragmen el denildigi icin uzerinde durdum. Tabi uzerinden 3 sene gectigi halde o pozisyonun hala el diye konusulmasi -ve Nobre'nin pozisyonu- resmen bir fenomenadir. Ustelik daha bu sezon 6S iki adet golu el yordamiyla atmisken ve onlardan hic bahsedilmezken...

Golu elle attik diyoruz daha ne kadar objektif olmam gerekiyor?

Bir de duzeltme yapayim. Delgado'nun pozisyonu oynarken yemek yapiyordum. Yemegin alti yanmasin diye uzaktan izleyebildim ama yorumlara bakinca gordum ki Delgado megerse bana ilk pozisyonda sari kart gosterdin diye agliyormus hakeme. Ben bunu rakibe kart istemek icin hirliyor sanmistim. Megerse degilmis. Kendisinden ozur diliyorum. El hareketi yaptigi halde pozisyon bence kartlik degil. Neyse. Boyle de olsa yine de derslik bir pozisyon.

Onder Kurutas said...

Objectif bir sekilde"elle gol attik" demeni takdir ediyorum zaten. Benim serzenisim, bir EVET inin yaninda her zamanki gibi bir ve birden fazla söyledigin gereksiz ve yanli yorumlara. "Bunu söylediginiz icin söyledim. Öbürünü söylememistinizki" türünden savunmalarin bir alemi yok.

SAIBESARAY in elle attigi golleri de tasvip etmiyorum. Televizyondaki görüntülerin delil olarak kullanilip bu oyunculara federasyon tarafindan ceza verilmeleri düsüncesindeyim. Yoksa gazetelerde "Fenere piyango. Carlos yaptigi hareketi gözlemci raporunda belirtmedigi icin ceza gelmeyecek." haberleriyle taraftarlar sinir olmaya devam edecekler.